Jag vill börja med att tacka Halmstadsavdelningen för ett mycket trevligt och bra arrangerat årsmöte. Vi var cirka 80 medlemmar som deltog. Årsmötesförhandlingarna gick som vanligt smidigt under Krister Bång:s erfarna ledning. Huvudstyrelsen beviljades ansvarsfrihet för det gångna året.

Valberedningen hade som vanligt gjort ett bra arbete och valen förlöpte snabbt och smidigt. Jan Larsson och Håkan Alverbo omvaldes som ledamöter på 2 år. Dan Agardh omvaldes som suppleant på två år och fyllnadsval av Frans Lundqvist som suppleant på ett år. Tidigare suppleanten Andreas Ingvarsson hade meddelat att han ville avgå ett år tidigare. Tack Andreas för ditt arbete i huvudstyrelsen.

Undertecknad omvaldes som ordförande för två år. Jag tackar för detta förtroende.

Efter årsmötesförhandlingarna fick vi en trevlig tillbakablick över färjetrafiken från Halmstad i form av en paneldiskussion. Detta inslag var mycket uppskattat. Årsmötet avslutades med en gemensam middag.

Närmast på föreningens program står 50-årsjubileumsträff i Helsingborg den 24 augusti. Mer information om detta evenemang i kommande Båtologen och på vår hemsida.

Den 24 maj deltog undertecknad på norska NSS årsmöte i Bergen. Där diskuterade vi bland annat det kommande årsmötet i Göteborg 2014.

Nästa styrelsemöte hålls i Göteborg den 7 september.

Önskar er alla en skön sommar i båtologins tecken.

Ålandshälsningar,
Per Lycke